dijous, 3 de setembre del 2009

10/08/2009 Buggero

Feia temps que no dormia tan malament, tota la nit sense pegar ull, com ronca aquest home... Em lleve de mala llet i havent dormit bé només unes tres hores. Semi-inconscient, no sé ni on anem ni quan trigan, conduesc tres hores per tot tipus de carreteres, l'autovia té senyals de circular a 50 kms/h: trobem cotxes parats al carril esquerre de la carretera parlant pel mòbil, quina bogeria!

Espardenyes

Algú s'alarmava quan jo deia que el googlemap posava que per fer 200 kms es trigava cinc hores. Primer arriben a Iglesias pel nom es pot esbrinar el pas dels espanyols, també per les cases d'estil colonial que l'omplen.

Iglesias, una ciutat amb tradició espanyola

Tanmateix, aquesta ciutat sembla que ha viscut temps millors, té una flaire de decadència, gairebé abandonada. Dinem en un bareto una mica de pasta. Tot seguit intente dormir al cotxe mentre el Neil condueix descalç entre les muntanyes.

Deixem de costat Flumini-maggiore i arribem a la platja de Buggero, una cala oberta al mar amb sorra fina i pedres planes a la vora del mar: un banyet d'aigua, un banyet de sol i una bona caminada de punta a punta de la cala, faig una carrera i sue com ho feia fa un any.

Platja de Buggero

Un altre banyet i a visitar el poble, que no és gran cosa però el port entre muntanyes que moren a la mar van a fer un sopar popular, per uns set euros: beguda, macarrons, peix fregit i de postres meló amb pa.

Sopar popular a Buggero

Em sap greu però jo necessite dormir, la resta vol sortir i no dormir, però la meua cara de no haver dormit la nit anterior ens acaba portant a la carretera de tornada: quina aventura, cotxes a 50km/h per l'autovia, gent caminant-hi, porcs senglars travessant les carreteres, gossos salvatges que foren abandonats, carreteres pel mig de les muntanyes, els sards són un perill a la carretera, que fan a les tres de la matinada conduint enmig de la serralada que puja el terreny més pròxim al mar a l'altiplà central?

Tornada psicotròpica

Després de trenta quilòmetres això és el que ens vam trobar

Arribem destrossats a casa, el Salva a conduït durant quatre hores, no he aconseguit dormir ni una mica. Però ara dormiré com un xiquet.