divendres, 5 de setembre del 2008

Split (Cròacia)
Dubrovnik (Cròacia)

Diari:

M'alce d'hora i vaig a fer una passejada sol abans que desperte la voràgine guiri: fer algunes fotos, desdejunar, esbrinar quin transport ens tornarà al continent. Visitem el castell, una pujada dura, s'escolta el Neil rebufar i tossir, està tirant el fetge, aquest ens ofereix unes vistes privilegiades del port.

Port de Hvar

Rest

Després d'una baixada més plàcida que la baixada de la Glòria agafem un autobús a Stari Grad, ferri a Split i de nou bus però a Dubrovnik, com va dir Lord Byron, la Perla de l'Adriàtic. Arribem a l'estació després d'un viatge de quatre hores entre la muntanya d'uns mil metres i la costa escarpada, esquitxada de poblets idíl·lics i homèrics que podria cantar qualsevol joglar, ara toca buscar un lloc on dormir, m'agradaria fer-ho al carrer però tenim un membre de l'equip malaltós i amb una tos...

Homèric

Així que després de rebutjar ofertes abusives ens dirigim al centre amb un autobús de línia. Per primer cop decidim regatejar, de les 800 kunes
(114€ entre 4) inicials ho deixem en 650 kunes (92€ entre 4) i tenim un apartament esplèndid amb bany i cuina, tele, rentadora, de puta mare! Sope pasta amb ELS xampinyons (els duem transportant des de Rijeka però havia arribat la seua hora ;) mentre veiem The Game a la HR1 (la primera cadena de la televisió croata).

Pau

Rentem la roba i tothom va a dormir menys jo, sol, no tinc son, m'abelleix visitar aquesta ciutat a la nit: cascos, racmax008 i racmax010, la càmera, respirar fondo i a passejar per la fresca, descobrir racons amarats on els turcs lluitaven contra els venecians, rememorar belles històries de corteig, respirar la flaire de la edat mitjana com si el temps no hagués passat: l'església, les muralles, la catedral, un bar amagat a l'altra banda del port, moltes fotos que relaxen pels seus paisatges, algunes acceptables.

A dormir, des que dorm cinc hores veig més món...

Muralles de Dubrovnik

Carrers sols de Dubrovnik

Catedral de Dubrovnik

Frase del dia:
  • Lluís: T'imagines un croat d'alcalde de Barcelona?