dimarts, 2 de setembre del 2008

Hvar (Cròacia)

Diari:

Ens despertem
pel sol que aquí surt abans i que s'esmuny entre les branques dels pins. En marxa, a buscar-nos la vida, visitem Stari Grad, un petit poble situat al nord-est de l'illa amb un port natural que s'endinsa a terra ferma creant una cala gairebé laberíntica.

Corbs als carrers de Stari Grad

A les 14h hem d'agafar un autobús que ens conduirà per una carretera que serpenteja fins a Hvar, que a part de donar nom a l'illa també ho fa al que fou una ciutat pesquera vigilada pel castell del segle XIV d'origen venecià i protegida fortament per la seva orografia, una munió de petites illes que la flanquegen. Mentre esperem a l'estació d'autobusos a què el Neil i la Núria aconseguisquen allotjament, lloguem una barca per a l'endemà. Amb l'habitació a trenta metres de la mar i a cinquanta metres del centre, ja estem ben situats.

Posta de sol al port de Hvar

Corrents a la platja, al costat de l'hotel rotllo Benidorm hi ha un festorro impressionant, dj en directe i la gent ballant rítmicament al compàs de les notes endolcides per un bon baix, és com seria el paradís.

Al vespre i després d'una dutxa més que necessària, anem a buscar un bon lloc per assaborir peix fresc i bona pasta. Trobar el Marinero a segona línia de port és una sort, bon peix i pasta amb gambes: mmmm un filet saborós de tonyina, mmm.

El Marinero a Hvar

Després d'això, la companyia es divideix, dos a dormir i el Lluís i jo a fer una passejada per a baixar el sopar, acabem en un recinte molt buit però amb una pantalla gegant on posen les preades olimpíades, no sé com? però abans de què arribem els nostres combinats teníem a set xiques compartint la nostra taula: dues angleses d'interrail i cinc nova zelandeses. Se m'asseu la Nina al costat i m'explica coses encisadores: parla castellà després de vuit mesos vivint a Sud-Amèrica, francès d'haver estudiat un parell d'anys, parlem anglès i castellà: és fotògrafa i treballa venent les fotos a agències de viatge, en aquest viatge seran en blanc i negre, és una amant de la foto analògica, demostra sensibilitat.

Frase del dia:
  • Núria: Aquí totes van en pantaló curt...